Publicat la 23.05.2020

Scopul și mijloacele nu trebuie să se scuze reciproc.
Acestea sunt primele mele rânduri exprimate într-un articol de blog, ce-i drept pe blogul de pe platforma a cărei idee a pornit exact de la această problemă. Am construit-o, adaptat-o și îmbunătățit-o mai bine de un an și jumătate cu ajutorul unor prieteni și colaboratori, fără un buget impresionant, deoarece nu avem nici o susținere financiară pe care să ne bazăm, ci doar o idee de a oferi un sprijin atât de necesar prestatorilor de servicii din România. Acum suntem pregătiți să vă oferim o alternativă la soluțiile existente în acest moment în „on line”, în domeniu al serviciilor. Dar nu despre platformă vreau să scriu în această serie de articole pe care le pregătesc, ci despre ideea din spatele ei, idee de la care am pornit și pe baza căreia am și gândit totul, de la problemele și nemulțumirile multora dintre dumneavoastră, fie că sunteți de-o parte sau de alta a "baricadei" în această veșnică luptă dintre prestator și beneficiar. Această luptă nu se va încheia niciodată, dar sper să ne cizelăm, și să ne pregătim pentru această „luptă” astfel încât să o ducem în cel mai civilizat mod posibil, să ne luăm măsurile necesare și să fim pregătiți să reușim sau să eșuăm, și să o luăm de la început cu ce am învățat din experiențele precedente.
Dacă ați ajuns să vedeți acest articol și să-l citiți, înseamnă că sunteți înscriși la newsletter-ul, în Pagina sau pe Grupul #sameargatreaba, probabil sunteți interesați de acest subiect și foarte probabil ați avut cel puțin o experiență neplăcută în acest sens. Citind aceste rânduri sper că toți vom avea doar de câștigat, iar lucrurile se vor schimba încet... încet, dar sigur. Sunt deschis oricăror idei, oricărui sfat sau oricărei critici constructive din partea dumneavoastră, care ar putea duce la schimbare situației prezentate, o idee care poate fi transformată într-o opțiune sau facilitate în cadrul platformei, astfel încât să existe cât mai puține neînțelegeri între cele două „tabere”, chiar dacă trebuie dat un click în plus, acesta să merite.
Când mă refer la idei constructive, știu că educația, informarea, bunul simț și responsabilitatea sunt soluția majorității problemelor, dar acestea nu pot fi verificate. De aceea mă bazez pe faptul că cine își dorește un serviciu de calitate este dispus să plătească prețul corect, iar când îți dorești clienți de calitate oferi tot ceea ce poți mai bun la rândul tău. Această schimbare nu o vom produce sau definitiva noi, dar o putem începe și acum cred că este momentul propice al unui nou început. Această schimbare este una dintre multele schimbări pe care le avem de făcut și deoarece nu le putem face pe toate începem din acest punct, ceea ce vom face, vom face bine și corect, ceea ce cerem și oferim se va răsfrânge și asupra celorlalte aspecte ale vieții noastre și îi vom influența pe cei din jurul nostru.
Orice meserie ai avea sau orice serviciu ai presta, sunt convins că ai dat peste un client care ți-a făcut „zile fripte” și consideri că nu a fost vina ta absolut deloc. Pe de altă parte, sunt la fel de sigur că de-a lungul timpului ca și beneficiar al anumitor servicii ai întâmpinat probleme cu un meșter, meseriaș sau... „neserios” care ți-a oferit un serviciu de proastă calitate, iar tu nu ai făcut nimic greșit. Din aceste puncte de vedere putem discuta cu argumente pro și contra zile întregi, cu experiențe de-o parte și de alta, cu oameni și oameni. Probabil vom putea vedea în comentarii multe dintre acestea, dar scopul acestui articol nu este acela de a învrăjbi pe unii împotriva celorlalți ci dimpotrivă, de a-l determina pe fiecare dintre ei să fie partener onest și onorabil îi ceea ce au de făcut, de a-și face fiecare partea sa de datorie și de a-și lua măsurile necesare pentru ca totul să se desfășoare în cele mai bune condiții. Sunt deschis propunerilor și mereu în căutarea de soluții pentru a aduce o schimbare în domeniul serviciilor din România, pentru a veni în sprijinul prestatorilor de servicii și ai încuraja să facă o treabă cât mai bună, deoarece schimbarea poate începe și, sau mai ales, cu ei. Cu siguranță și în celelalte ramuri cum ar fi producția de bunuri sau agricultura (micii și marii producători, locali și naționali) au nevoie de o schimbare, această schimbare se întâmplă chiar acum sub ochii noștri. Am ales să ne adresăm serviciilor deoarece lipsa de educație în acest domeniu începută prin desființarea școlilor profesionale a ajuns astăzi să aibă repercusiuni grave asupra vieții noastre și a economiei țării.
De aceea vă invit să ne urmăriți și să fiți alături de noi în cele ce urmează și să începem cu pași mărunți, cu răbdare și multă pasiune, să aducem schimbarea atât de necesară, să facem ceea ce ne place cel mai mult și să ne mândrim cu realizările noastre. Și totuși, dacă te recunoști într-unul din cei descriși mai sus și dorești să contribui la această inițiativă, să depui un pic mai mult efort pentru a avea mai multe șanse să obții rezultatele dorite, te așteptăm alături de noi ca #prestator sau #beneficiar sau de ce nu în ambele ipostaze.
Spor la lucru!

Etichete: idea,platforma servicii,probleme,nemulțumiri,civilizat,măsuri,restart,experiență,neînțelegeri,influență,schimbare,un nou început,onest,soluții,sprijin,răbdare,pasiune,realizări,contribuție,inițiativă,efort,rezultate

Înapoi la noutăți

Despre cei care vor mai mult, sunt dispuși să aloce resursele necesare și să depună un pic mai mult efort pentru a obține ceea ce și-au propus